로고

그누보드5
로그인 회원가입
  • 자유게시판
  • 자유게시판

    자유게시판

    مشخصات ناودانی

    페이지 정보

    profile_image
    작성자 Maximo
    댓글 댓글 0건   조회Hit 24회   작성일Date 24-09-27 07:23

    본문

    کاربرد ناودانی استیل
    ناودانی استیل از فولاد، تیتانیوم، مس، آلومینیوم و ۱۰ تا ۳۰ درصد کروم ساخته می‌شود. هرچقدر میزان کروم استفاده شده در ساخت ناودانی استیل بیشتر باشد، محصول مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی خواهد داشت. ناودانی استیل به دلیل مقاومت بالا و ظاهر زیبا در نمای ساختمان مورد مقاطع فولادی استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر استفاده از ناودانی در نمای ساختمان از دیگر کاربردهای این محصول می‌توان به ساخت تجهیزات کشتیرانی، ناودانی کاربرد در صنایع غذایی و امکان استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف اشاره کرد.

    navdoni-2.pngگروه صنعتی پیوان با توجه به این مسئله و با تکیه بر تجربه‌ی بالای خود در زمینه‌ی فروش ناودانی سبک و فروش ناودانی سنگین، امکان خرید آنلاین ناودانی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

    MOSHABAK.jpgتفاوت روش تولید ناودانی بر اساس وزن
    یکی دیگر از ویژگی‌های ناودانی که می‌تواند بر روی فرایند تولید ناودانی و استانداردهای تولید تاثیر گذار باشد، وزن ناودانی می‌باشد. انواع ناودانی را می‌توان از لحاظ وزن به گروه‌های ناودانی سبک و سنگین تقسیم بندی نمود. ناودانی سبک به نوعی از ناودانی گفته می‌شود که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر است. در تولید این نوع ناودانی از استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 استفاده می‌شود. در مقابل ناودانی سنگین نوعی از ناودانی است که از نظر ابعاد و وزن دقیقا با مقادیر ذکر شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 تولید می‌شود. برای درک بهتر تفاوت‌های ناودانی سبک و سنگین مقاله 8 تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه نمایید.

    منظور از بال ناودانی و جان ناودانی چیست؟
    ناودانی ساختمان پروفیل‌هایی با سطح مقطع U شکل هستند که سطح مقطع کم و طول بلند دارند. در حقیقت پروفیل‌ها، بر اساس شکل سطح مقطع خود نام‌های مختلفی داشته و در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. شکل سطح مقطع ناودانی بسته نیست؛ به همین دلیل در دسته‌ پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد. این پروفیل، که در ساختار خود یک جان و دو بال دارد؛ بر اساس شکل بال‌ها، به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود:

    فرایند تولید ناودانی به روش نورد گرم
    این روش نیز مشابه فرایند تولید ناودانی فابریک می‌باشد. در روش تولید ناودانی نورد گرم، شمش فلز در کوره تحت حرارت قرار می‌گیرد تا به دمای مورد نظر یعنی 1100 درجه برسد. سپس با عبور از غلطک‌های افقی و عمودی به تدریج فرم مورد نظر را به خود می‌گیرد و در نهایت در اندازه مورد نظر برش خواهند خورد. اگر مراحل تولید در همین مرحله تمام شود، به ناودانی تولید شده، ناودانی نورد گرم گفته می‌شود. مقاطع فولادی در روش نورد گرم کیفیت ناودانی‌های تولید شده پایین است؛ چراکه فرصت و زمان کافی برای فرایند تولید وجود ندارد. پایین بودن کیفیت این نوع ناودانی موجب شده قیمت آن نسبت به سایر ناودانی‌ها پایین تر باشد.

    امروزه تجزیه و تحلیل طرح‌های موجود در فناوری تولید ناودانی‌های فلزی، تقاضای بسیاری دریافت کرده است. نکته مهم در این باره این است که برای یافتن بهترین روش‌های بهبود بخشی طراحی غلتک‌ها و علاوه بر آن، شناسایی موثرترین راه‌های تولید پروفیل ناودانی، تحقیقات گسترده‌ای و جامعی باید انجام شود.

    ناودانی سبک چه کاربردی دارد؟
    عموم ناودانی‌ها، ناودانی سبک هستند. اما منظور از سبک دقیقاً چیست؟ یعنی وزن این مقطع مقاطع فولادی بنابر جدول استاندارد اشتال ESHTAL، کمتر است. یا به زبان ساده‌تر، ابعاد و وزن ناودانی سبک مطابق با جدول مهندسی محاسباتی نیست، بلکه کمتر در نظر گرفته شده است.

    댓글목록

    등록된 댓글이 없습니다.